Za zdravje je potrebno dobro počutje, za dobro počutje je potreben kakovosten in zadosten spanec. Kakovosten spanec pa lahko dosežemo le tako, da vsak dan hodimo spat ob istem času!

Spalne navade

Glede na različne raziskave je kar 35% odraslih ljudi potrdilo, da je njihova kakovost spanja povprečna ali zelo slaba. Raziskave pa kažejo tudi, da eden od treh odraslih ljudi ne spi dovolj. Slabe spalne navade so lahko vzrok za nastanek kroničnih bolezni, pripeljejo pa lahko tudi do psihičnih težav kot sta anksioznost in depresija. Vse to najlažje preprečimo tako, da se skušamo držati rutine in se vsak dan spat odpravimo ob istem času. Naše telo namreč hrepeni po rutini! 

Prespimo kar tretjino življenja

Med spanjem naše telo "polni baterije", sprošča rastni hormon, se obnavlja in na ta način naš imunski sistem ostaja v ravnovesju, ter nam omogoča, da smo odpornejši na zunanje vplive. Prav zato je čas spanja vse prej kot izgubljen, četudi prespimo kar tretjino svojega življenja prespimo. Telo s pomočjo spanca lažje ohranja zdravo ravnovesje, če ima predvidljiv urnik.

Disciplina!

Vzpostavitev urnika spanja zahteva svoj čas in disciplino. Zastavite si cilj ur, ki bi jih radi prespali, po tem pa zabeležite uro bujenja.Pomembno je, da se na spanec pričnete pripravljati vsaj pol ure ali celo eno uro prej. Oblecite se v oblačila za spanje, spijte kozarec vode, zatemnite svetila, izklopite elektronske naprave in pričnite umirjati svoje telo. Pomembno je tudi, da je vaša spalnica primerne temperature, saj telo težje zaspi v toplih ali vročih prostorih.
Že po nekaj tednih redne spalne rutine boste pri sebi pričeli opažati pozitivne spremembe. Imeli boste več energije, več koncentracije, pritegnila pa vas bo bolj zdrava hrana. Poleg tega boste bolj naklonjeni gibanju, kar pa je najpomembnejše - na svet boste gledali z večjim optimizmom. Zveni izvrstno, kajne?